ثبت نام دوباره از کاندیداهای تنیس ، اصرار به قانونی که جایی نوشته نشده

به گزارش مجله سرگرمی، مرور چند باره بند بند آیین نامه انتخاباتی فدراسیون های ورزشی یک نتیجه بیشتر ندارد، اینکه در هیچ جای این آیین نامه نوشته نشده که حضور یک کاندیدا در یک رقابت انتخاباتی غیر قانونی است.

ثبت نام دوباره از کاندیداهای تنیس ، اصرار به قانونی که جایی نوشته نشده

ثبت نام مجدد از کاندیداهای تنیس

آزاده پیراکوه - پیش بینی ها درست از آب درآمد و قرار است ثبت نام از نامزدهای ریاست تنیس بار دیگر برگزار گردد. نه اینکه قانون این حرف را می گوید و به همین خاطر می شد از قبل این موضوع را پیش بینی کرد؛ بلکه روزی که مدیرکل اموراستان های وزارت ورزش برای ورود به انتخابات با مشکلاتی روبرو شد، می شد حدس زد که به زودی بهانه ای برای ثبت نام مجدد جور می گردد تا فرصت حضور برای گزینه ای دیگر پیدا گردد. نکته جالب توجه اما خط قرمز کشیدن روی نام عبدالرضا آریان فر است؛ یکی از کاندیداهایی که ابتدا صلاحیتش تایید شد اما بعد از اینکه گزینه وزارت با موانعی روبرو شد، دیگر نامی از او شنیده نمی گردد. -

ثبت نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون تنیس در موعد مقرر انجام شد و درست 75 روز قبل از به اتمام رسیدن دوره چهارساله مدیریت رییس فدراسیون، اسامی برای آنالیز صلاحیت ها به وزارت ورزش ارسال شد. همه چیز قانونی پیش رفت و در مقطعی، از سوی مسوولان مربوطه عنوان شد که سه کاندیدا تایید صلاحیت شده اند. مجید شایسته، رییس فعلی فدراسیون؛ رحمانی، مدیرکل امور استان های وزارت ورزش و آریان فر که گفته می گردد از بانک حکمت ایرانیان آمده است. در آن مقطع حرف از تایید سه کاندیدا بود آنهم در شرایطی که کوشش می شد رحمانی گزینه اصلی باشد اما در این بین اتفاق هایی افتاد که کمی برنامه ریزی های اولیه را تغییر داد.

رحمانی که کاندیدای فدراسیون جانبازان و معلولان هم بوده و جالب است که برای انتخابات فدراسیون تنیس، همان برنامه جانبازان را ارسال نموده بود؛ با موانعی برای ورود به انتخابات تنیس روبرو شد. او که پسرش مدتی قبل در انتخابات هیات تنیس تهران شرکت کرد و رای نیاورد، یک سال دیگر بازنشسته می گردد و عملا انتخاب او به این معنا بود که سال آینده تنیس دوباره با بلاتکلیفی روبرو می گردد اما این همه مانعی که سر راه این مدیر وزارتی نهاده شد، نبود. مدتی است که در راستای تخصیص اعتبار به جا مانده از سهم ورزش از مالیات بر ارزش افزوده، حرف و حدیث هایی در چند استان پیش آمده و همین موضوع تبعاتی برای برخی از مدیران در پی داشته است که گویا این موضوع هم در انصراف رحمانی از حضور در رقابت انتخاباتی بی تاثیر نبوده است. با این شرایط رحمانی از رقابت کنار رفت و جالب است که با کنار رفتن رحمانی، حالا زمزمه هایی مبنی بر این شنیده می گردد که آریان فر هم تایید صلاحیت نشده استف در حالیکه پیش از گفته می شد، صلاحیت همه کاندیداها تایید شده است.

با توجه به این دو موضوع، حالا گفته می گردد، مجید شایسته تک کاندیدای رقابت انتخاباتی است و باید ثبت نام دوباره ای صورت گیرد. معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در حاشیه مجمع انتخابانی انجمن های ورزشی این حرف را می زند و می گوید: از آنجا که انتخابات فدراسیون های تنیس و چوگان، تک کاندیدا شده قرار است دوباره ثبت نام از کاندیداها انجام گردد تا فضا برای سایر کاندیداها هم فراهم گردد. او در مورد اینکه زمان ثبت نام این فدراسیون ها تک کاندیداها نبودند و تکلیف بقیه کاندیداها چه شده است، میگوید: برخی خودشان انصراف داده اند و برخی نیز تایید صلاحیت نشده اند.

این اظهار نظر کوتاه چند نکته در خود دارد؛ اینکه فضا باید برای سایر کاندیداها فراهم گردد دقیقا چه معنایی دارد؟ مگر هر کسی که تمایل به حضور در انتخابات داشته، فرصت لازم را در اختیار نداشته؟ نکته دیگر اما مهم تر است. در کدام بخش اساسنامه فدراسیون ها یا آیین نامه انتخاباتی که 14 شهریور 1396 در 14 ماده و 17 تبصره به امضای معاونت قهرمانی و سپس وزیر ورزش رسیده، عنوان شده که برگزاری انتخابات با یک کاندیدا غیر قانونی است؟

مگر در یک سال اخیر چند مجمع انتخاباتی با یک کاندیدا نداشتیم؟ شمشیربازی و کشتی با یک کاندیدا برگزار نشدند و رقبای انتخاباتی پیش از مجمع انصراف ندادند؟

اگر برگزاری انتخابات با یک کاندیدا ایراد دارد، مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک و پارالمپیک چطور برگزار گردید؟ درست است که ساختار این دو نهاد متفاوت است، اما قوانین کلی تفاوتی ندارند، ضمن اینکه باز هم به ایراد اصلی می رسیم. مرور چند باره بند بند آیین نامه انتخاباتی فدراسیون های ورزشی یک نتیجه بیشتر ندارد، اینکه در هیچ جای این آیین نامه نوشته نشده که حضور یک کاندیدا در یک رقابت انتخاباتی غیر قانونی است.

مجموع اتفاق هایی که در تنیس افتاده، یک موضوع را روشن می نماید. برخی مسوولان در وزارت ورزش خواستار ادامه حضور شایسته در این فدراسیون نیستند و در این مسیر دست به اقداماتی زده اند و حالا که گزینه مورد نظر، شرایط حضور در مجمع را ندارد، تصمیم گرفته اند راه را برای ورود گزینه ای دیگر باز نمایند؛ گزینه ای مثل نیک بین که گویا برای حضور در فدراسیون تنیس تمایل دارد و یا یکی دو نفر دیگر که نام شان شنیده می گردد. برای هم همین است که گفته می گردد باید ثبت نام دوباره انجام گردد.

به هر حال مسعود سلطانی فر همواره گفته که قصد ورود به هیچ انتخاباتی را ندارد و فعالیتی که در مدت حضورش در وزارت انجام داده، این حرف را تایید می نماید، اما از سوی برخی بخش های دیگر وزارت در ارتباط با مجامع مختلف، اتفاق هایی رقم خورده که خیلی برای وجهه وزارت ورزش خوشایند نیست؛ مثل همین ماجراهایی که در تنیس پیش آمده است و به نظر می رسد وزیر ورزش به آن ورود کند. به هر حال اگر برخی مدیران وزارت تمایل داشتند برنامه ای بچینند تا شایسته نباشد، می توانستند راه دیگری پیدا نمایند و از ابتدا تمام تخم مرغ هایشان را در یک سبد نچینند تا اینطور به مشکل بخورند. می شد دو سه گزینه دیگر را برای ثبت نام ترغیب کرد تا حالا دست شان برای برگزاری مجمع باز باشد، نه اینکه دوران بلاتکلیفی این فدراسیون طولانی تر گردد.

الان دو ماهی می گردد که رییس فدراسیون تنیس بدون هیچ حکمی به کارش در فدراسیون ادامه می دهد و جالب است که گفته شده حکم سرپرستی برای او صادر شده است؛ حکمی که هنوز هیچ کسی ندیده و گویا در کشوی میز مدیران وزارت مانده است.

parisro.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز، زمستان، نوروز، بهار تابستان فرانسه

umeblog.ir: یومی بلاگ: آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 9716

به "ثبت نام دوباره از کاندیداهای تنیس ، اصرار به قانونی که جایی نوشته نشده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت نام دوباره از کاندیداهای تنیس ، اصرار به قانونی که جایی نوشته نشده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید