نخستین گام کمیسیون فرهنگی در مجلس یازدهم آسیب شناسی گذشته بود، در تلاشیم دغدغه هنرمندان را کاهش دهیم خبرنگاران

به گزارش مجله سرگرمی، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اولین گام کمیسیون فرهنگی در مجلس یازدهم آسیب شناسی گذشته بود، زیرا با نگاه به گذشته چراغ راه آینده پرفروغ تر می گردد.

نخستین گام کمیسیون فرهنگی در مجلس یازدهم آسیب شناسی گذشته بود، در تلاشیم دغدغه هنرمندان را کاهش دهیم خبرنگاران

غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در تبادل نظر با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، با اشاره به عملکرد کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم، اظهار کرد: اولین گام کمیسیون فرهنگی در مجلس یازدهم آسیب شناسی گذشته بود، زیرا با نگاه به گذشته چراغ راه آینده پرفروغ تر می گردد.

وی ادامه داد: اولین اقدام این بود که کار های کمیسیون به شکل تخصصی تقسیم شد یعنی بعضی از کمیته ها در گذشته مسئولیت چند وزارتخانه را برعهده داشتند، ولی هر حوزه به تنهایی یک قلمرو مستقل به حساب می آید.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از دستاورد های اولیه کمیسیون فرهنگی تفکیک حوزه های تخصصی بود، گفت: این نوع نگاه سبب شد که ما در کمیته ها شاهد یک تحول بزرگ و کارآمدی درست باشیم.

منتظری توضیح داد: اقدام بعدی که شکل گرفت در بحث نظارت بود یک طرح نو نوشته شد و مسئولیت اجرای آن بر عهده بنده است که جالب است بگویم این طرح در جشنواره شهید مدرس به عنوان اثر برگزیده انتخاب شد که با عملی شدن این طرح شاهده تحویل بیشتری در حوزه نظارت کمیسیون خواهیم شد.

وی با اشاره به اجلاسیه اول مجلس یازدهم، اعلام کرد: اقدام بعدی که در ابتدای کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم صورت گرفت این مورد بود که با رایزنی های اجرا شده شده در کمیسیون تلفیق توانستیم اعتبارات فصل فرهنگ را افزایش دهیم.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه نمود: اقدام بعدی که شکل گرفت افزایش فعالیت های میدانی بود یعنی هر کدام از اعضا با حوزه های مرتبط خود جلساتی را با جامعه هدف خود برگزار کردند تا از نزدیک شاهد مسائل این اقشار باشند.

منتظری تاکید نمود: این فصل از کمیسیون تا به این جای کار بیشتر از گذشته اقدامات موثر داشته است البته بنده معتقد هستم که به این مقدار کار نباید قانع شد، زیرا اگر بخواهیم به این اقدامات قانع باشیم متوقف خواهیم شد.

وی با بیان اینکه باید برای ایجاد تحول گام های بسیار مهمی برداشته گردد، اعلام کرد: یکی از مباحث مهم پیش روی کمیسیون فرهنگی معین اولویت های کمیسیون است که باید معین گردد که در این چهار سالی که پیش روی ماست باید به چه اهدافی دست پیدا کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون فرهنگی در حال اولویت بندی اهم های اهداف خود است که این سبب می گردد جهت درستی در کمیسیون شکل بگیرد و همچنین تمامی اعضا متفق القول شدیم بیشترین وقت را بگذاریم برای تحقق این اولویت ها تا عملیاتی شوند.

منتظری ادامه داد: در کمیسیون تصمیم گرفته شد هر یک از دوستان مسئولیت پیگیری یکی از اولویت ها را برعهده بگیرد، زیرا اگر هر یک از اولویت ها به نام شخصی نهاده گردد آن شخص نسبت به آن احساس تعلق پیدا خواهد نمود و دلسوزی هایی در جهت تحقق آن انجام خواهند داد.

وی اضافه نمود: اقدام آخر که در حال اتفاق افتادن است موضوع فعال تر شدن کمیته های تخصصی کمیسیون است، زیرا بدون کمیته کمیسیون به جایی نخواهد رسید یعنی کمیته ها بال پرواز کمیسیون هستند که هر چقدر کمیته های تخصصی فعال تر شوند کمیسیون فرهنگی پویا تر می گردد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی با اشاره به اقدامات کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم در یاری به اهالی هنر، گفت: کمیسیون نشست هایی را با مسئولان خانه سینما، موسیقی و تئاتر گذاشته است و به تمام دغدغه های این افراد گوش داده است که در گام اول بنا شد در تبصره 14 یک رقمی را برای این عزیزان پیش بینی گردد برای مسائل رفاهی و معیشتی اهالی هنر که شاید بتواند تا حدودی از مسائل این قشر بکاهد.

منتظری در خاتمه تاکید نمود: مقرر شد برای نوشتن برنامه توسعه هفتم خبرگان اهالی هنر به کمیسیون فرهنگی یاری نمایند تا بتوانیم در این سند چشم انداز یاریی در جهت برطرف مسائل اهالی هنر قدمی برداریم.

miniman.ir: مرد کوچک | مجله سبک زندگی و کسب و کار

miniset.ir: مینی ست | مجله خانواده و موفقیت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 137478

به "نخستین گام کمیسیون فرهنگی در مجلس یازدهم آسیب شناسی گذشته بود، در تلاشیم دغدغه هنرمندان را کاهش دهیم خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین گام کمیسیون فرهنگی در مجلس یازدهم آسیب شناسی گذشته بود، در تلاشیم دغدغه هنرمندان را کاهش دهیم خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید