آزار و اذیت جسمی، بیشترین نوع همسرآزاری در خراسان شمالی

به گزارش مجله سرگرمی، کارشناس مسئول اورژانس اجتماعی خراسان شمالی گفت: بیشترین همسر آزاری در استان از سوی آقایان به خانم ها و از نوع جسمی بوده است.

آزار و اذیت جسمی، بیشترین نوع همسرآزاری در خراسان شمالی

مریم پاکزاد در گفت وگو با خبرنگارخبرنگاران، با اشاره به این که همسر آزاری بیشتر در حاشیه شهرها اتفاق می افتد، اضافه کرد: در امسال بیشترین پرونده تشکیل شده در سن 20 تا 34 سالگی بوده که علت اصلی همسرآزاری در وهله نخست اعتیاد است.

پاکزاد با اشاره به این که دیگر موضوعاتی که به همسرآزاری در این استان منجر شده است بیکاری و تندخویی است، اظهار کرد: آستانه تحمل افراد کاهش پیدا نموده و به سرعت به ایجاد درگیری منجر می گردد و این موضوع می تواند در برخی مواقع خطرساز باشد.

وی اضافه کرد: فشار اقتصادی و اختلالات روانی افزایش یافته است به همین علت شمار مراجعه نمایندگان به بهزیستی نیز افزایش یافته است.

کارشناس مسئول اورژانس اجتماعی خراسان شمالی توضیح داد: شناسایی افرادی که مورد آزار واقع شدند از دو طریق انجام می گردد که در برخی مواقع افراد آزار دیده خود به بهزیستی مراجعه می نمایند.

به گفته وی بسیاری از مردان موافقت نمی نمایند که به مراکز مشاوره مراجعه نمایند از همین جهت اقدات و خدماتی که در اختیار آن ها قرار می گیرد غیر حضوری است.

پاکزاد توضیح داد: زنانی که مراجعه می نمایند اگر امنیت جانی آن ها در خطر باشد از آنها نگهداری می گردد و بعد از ارتباط برقرار کردن با خانواده و انجام اقدامات لازم به خانواده بازگردانده می گردد.

کارشناس مسئول اورژانس اجتماعی خراسان شمالی اضافه کرد: از جمله اقداماتی که برای مراجعه نمایندگان انجام می گردد برگزاری کلاس های آموزشی به صورت فردی و گروهی است که در این کلاس ها نیز بازخورد مناسبی از مراجعین بدست آمده است.

وی با تأکید بر این که هدف اصلی توانمندسازی خانواده است، یادآور شد: افرادی که مراجعه می نمایند اگر همسر آن ها مشکل بیکاری و اعتیاد و ... باشند با معرفی افراد به مراکز مربوطه کوشش می گردد تا خانواده وی مکوششی نگردد.

آمار همسر آزاری از سوی زنان به مردان امسال 3 نفر بوده است.

parisro.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز، زمستان، نوروز، بهار تابستان فرانسه

umeblog.ir: یومی بلاگ: آرشیو خبری و مقالات متنوع وب

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 9437

به "آزار و اذیت جسمی، بیشترین نوع همسرآزاری در خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزار و اذیت جسمی، بیشترین نوع همسرآزاری در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید